Creëer blijvende gezonde eetgewoonten met het mediterraan dieet 

Dit waardevolle 5-weken programma biedt de unieke en krachtige combinatie van weten hoe gedragsverandering werkt én het starten met het heerlijke mediterraan dieet!

;

Herken je dit?

  • Je bent klaar met diëten en calorieën tellen
  • Gedoe rondom maaltijden en het gevoel dat je vastzit in ongezonde eetgewoonten
  • Je wilt af van terugvallen in oude, minder gezonde gewoontes

Worstel je met je gewicht, heb je de wens om gezonder te eten of ben je op zoek naar een blijvende verandering in je eetpatroon? In deze cursus ontdek je niet alleen de basisprincipes van het mediterraan dieet maar leer je ook hoe je op een effectieve manier switcht van hardnekkige eetgewoontes naar een blijvend gezond eetpatroon!

Wat biedt deze cursus:

  • Persoonlijke doelen stellen op basis van jouw behoeften
  • Een diepgaande introductie tot gedragsverandering
  • Ervaringen delen en elkaar inspireren
  • Leer alles over gezonde voeding en het mediterrane dieet
  • Actief samen koken, proeven en genieten
  • Praktische tips voor het maken van een persoonlijk menuplan
  • En nog veel meer!

Ben je klaar voor een gezonde start van 2024?

Als gedragsdeskundige en mediterraan dieet expert leer ik jou enerzijds over eetgedrag & het veranderen van gedrag en anderzijds over gezonde voeding en het mediterraan dieet.

In 5 weken ga je samen met een kleine groep gelijkgestemden aan de slag om je het mediterraan dieet eigen te maken. We komen 3x bij elkaar en ook in de tussentijd zul je verder gaan om de stappen die je wilt zetten in je eetpatroon te integreren. We delen onze ervaringen en houden onze vorderingen bij. Zo heb je in 5 weken al een aantal stappen naar een gezonder leven waarin je meer regie hebt over je eetgedrag! Dat is tenminste bezig zijn met gezonde voeding op een leuke en inspirerende manier!

Tijdens de bijeenkomsten steken we ook de handen uit de mouwen en maken we steeds een klein gerechtje om mee naar huis te nemen. Tijdens de allerlaatste bijeenkomst maken we diverse verschillende gerechten voor een afsluitende gezamenlijke lunch italian style  😀   

Wat je uit deze cursus haalt:

» met gemak gezonde eetgewoonten integreren in je dagelijks leven

» plezier in koken met heerlijke en voedzame mediterrane recepten

» het bereiken van jouw persoonlijke doelen zonder strikte diëten

 

Vergoeding

Ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging voor gewichtsconsulenten (BGN). Dit betekent dat deze cursus bij veel zorgverzekeraars vanuit de aanvullende verzekering geheel of gedeeltelijk wordt vergoed! Check hier of dit bij jou van toepassing is.

Plaats

Deze cursus vindt in huiselijke sfeer plaats bij mij thuis in Vleuten (nabij Utrecht). Gemakkelijk te bereiken per fiets, OV of auto. Gratis parkeren.

 

Praktische informatie

  • Intieme groep van maximaal 6 deelnemers
  • 3 groepsbijeenkomsten
  • Data bijeenkomsten: 31-01 & 14-02 & 28-02
  • Tijd: 10.00 – 13.00
  • Locatie: Vleuten (Utrecht).

 

gratis ebook

Bonus e-book – “Starten met het mediterraan dieet: jouw gids voor succes”

Als extra bonus ontvang je mijn e-book, waarin je waardevolle informatie vindt over het mediterraan dieet, tips en tricks en drie complete weekmenu’s met bijbehorende recepten. Een perfecte aanvulling op jouw reis naar een gezondere leefstijl.

Verder is het programma inclusief:

  • Onbeperkt koffie en thee tijdens de bijeenkomsten.
  • Overzichtelijke handouts en werkbladen om je vooruitgang te volgen.
  • Receptuur voor alle gerechten die je samen gaat bereiden.
  • Alle benodigde ingrediënten voor de kooksessies.
  • Afsluitende gezamenlijke lunch: als heerlijke afsluiter bereiden we op de laatste bijeenkomst een heerlijke mediterrane lunch waar we gezamenlijk van gaan genieten.

Quanto costa?

Creëer blijvende gezonde eetgewoonten met het mediterraan dieet

Introductieprijs 149,-

F.A.Q.

Wordt het traject vergoed vanuit de zorgverzekering?

Als gewichtsconsulent ben ik aangesloten bij de beroepsvereniging BGN. Een groot aantal zorgverzekeraars vergoedt (een gedeelte van) de consulten van de BGN-gewichtsconsulent vanuit de aanvullende verzekering. Op de aanvullende verzekering is géén eigen risico van toepassing! Dus heb je een aanvullende verzekering? Check dan gauw bij jouw verzekeraar of je in aanmerking komt voor een vergoeding via deze link!

Ik wil graag snel afvallen, kun jij me daarbij helpen?

Veel gewicht verliezen binnen een paar weken? Dat is niet efficiënt. Zo’n zogeheten crashdieet zorgt er namelijk voor dat je lichaam op de ‘spaarstand’ overschakelt. En als je dan weer normaal gaat eten, komen de verloren kilo’s gewoon weer terug. Dit wordt ook wel het jojo-effect genoemd. Met ongeveer 0,5 tot 1 kilo gewichtsverlies per week kan je gezond en duurzaam afvallen. Met soms kleine aanpassingen in de voeding kun je dit al bereiken. 

Geef je ook supplement advies?

Het gebruik van voedingsstofsupplementen is in principe niet nodig, behalve voor mensen die tot een specifieke groep behoren waarvoor een suppletieadvies geldt. De richtlijnen hiervoor staan in de Richtlijnen Goede Voeding van de Gezondheidsraad. Denk hierbij aan foliumzuur voor vrouwen die zwanger willen worden, of vitamine D voor jonge kinderen, zwangere vrouwen, vrouwen vanaf 50 jaar, mannen vanaf 70 jaar en mensen met een donkere huid, lichaam bedekkende kleding of mensen die weinig buiten komen.

Ik heb medische klachten; is het traject iets voor mij?

Ik begeleid mensen bij het maken van gezonde leefstijlkeuzes, maar voer geen medische ‘behandeling’ uit. Als leefstijlcoach en gewichtsconsulent richt ik me op het voorkómen van ziekte en/of het verminderen van klachten en symptomen. Ik mag geen advies geven bij medische klachten. 

Dit is ook de reden dat ik in het kennismakingsgesprek vraag naar medicijngebruik en medische klachten. Het is mogelijk dat ik je op basis van die gegevens doorverwijs naar een diëtist of huisarts. Als je twijfelt, neem dan contact met mij op om het te bespreken.

Hoeveel garantie krijg ik voor het behalen van mijn doelen?

Ik kan jou begeleiden, tools aanreiken, inzichten geven, adviseren en nog meer, maar daadwerkelijk in actie komen en toewerken naar je doelen kun je alleen zelf. De mate waarin je kan voldoen aan onderstaande punten, bepaalt ook hoe succesvol je gaat zijn in het behalen van je doelen: 

  1. Je bent bereid om er tijd en energie in te steken;
  2. Je bent bereid je eigen gedrag kritisch te onderzoeken;
  3. Je bent bereid om je ongezonde gewoontes overboord te gooien.